.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هزینه ساخت پراید چقدر است؟
وی گفت: هزينه تمام شده خودرو در ايران به دليل سوءمديريت و انحصاري عمل كردن به‌شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمايت از صنعت هزينه‌هاي زيادي را بر مشتريان تحميل مي‌كنند بدون آنكه از خود بپرسند پس چه كسي از مصرف‌كننده حمايت مي‌كند.

 شمال نیوز: به ندرت مي‌توان كسي را در ايران يافت كه از وضعيت خودرو رضايت داشته باشد. انحصار طولاني مدت در توليد خودروهاي بي‌كيفيت داخلي كه بسياري از آنها تنها در ايران توليد شده و با قيمت‌هاي گزاف به فروش مي‌رسند رفاه مصرف‌كننده را به سود عده‌اي اندك نابود كرده است. بهانه اشتغالزايي ۵۰۰ هزار نفري شاغلان بخش خودرو كه آمارها نشان مي‌دهد كمتر از ۴۰هزار نفر در بخش توليد خودرو فعاليت مي‌كنند باعث شده است تا عده‌اي در مقام توجيه توليد خودرو با وضعيت كنوني برآيند.

نيازي به توضيح نيست كه آمار ۵۰۰ هزار نفري شاغلان به خدماتی مانند تعويض روغن، پنچرگيري، تعميرات و... مربوط مي‌شود كه چه خودروي داخلي در بازار باشد و چه خودروي وارداتي باكيفي تغيير نمي‌كند.

سيدسعيد امامي دبير انجمن مديريت كيفيت ايران گفت: خودروسازان داخلي در برابر انحصاري كه دارند خدمات ارائه نكرده و عملا جاده بين مصرف‌كننده و توليدكننده در صنعت خودرو جاده‌اي يك طرفه است. آنها در حالي از خدمات پس از فروش مي‌گويند كه اگر خودروي تحويلي به خريدار نقصي داشته باشد، به جاي تحويل خودروي جديد كه در قانون بدان تصريح شده يا حداقل رفع عيب سريع و بدون هزينه، با صرف زمان زياد و بهانه‌هاي مختلف در مقابل اخذ هزينه از مشتري رفع عيب مي‌كنند كه به ندرت رضايت مشتري را به دنبال دارد.

او گفت: هزينه تمام شده خودرو در ايران به دليل سوءمديريت و انحصاري عمل كردن به‌شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمايت از صنعت هزينه‌هاي زيادي را بر مشتريان تحميل مي‌كنند بدون آنكه از خود بپرسند پس چه كسي از مصرف‌كننده حمايت مي‌كند.

ظاهرا وظيفه وزارت صنعت تنها حمايت از توليدكننده‌هاي خودرو است. امامي گفت: برآوردهاي دقيق كارشناسي نشان مي‌دهد كه در صورت مديريت صحيح و ابتدايي كه نياز به برنامه‌ريزي حتي ميان مدت نيز ندارد در خط توليد؛ ۳ميليون در هزينه تمام شده خودروي پرايد صرفه جويي فوري اتفاق مي‌افتاد كه اگر هزينه‌هاي ناشي از ريخت و پاش يا عوارض بي‌ربط از آن كسر شود هزينه تمام شده پرايد نه حدود ۲۰ ميليون تومان كه تنها ۳ ميليون و ۷۰۰هزار تومان خواهد بود. /250 مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهندس علی 23 خرداد 1393
آقا ما متأسفیم که اینگونه استدلات را مشاهده می کنیم . به ظاهر نگارنده مازندرانی باشند که بدون پایه علمی ، سلائق و خواسته خود را اینگونه استدلال می نمایند .
داداش ، اگر نگوئیم با 3 میلیون و 700 هزار تومان به شما یک فرقون هم نمی دهند می توان حد اقل گفت که به شما یک ژنراتور برق هم نمی دهند . معلوم است این قیمت را چگونه محاسبه نموده اید !؟
نا شناس 24 خرداد 1393
مردم هم میدوند که پراید بیشتر از این نمی ارزه اما بقیه اون قیمت پول به جیب چه کسی میره رو خودشون میدونند با خدا.
حسن 24 خرداد 1393
گوش اگر گوش من و،،،ناله اگر ناله تو تا بجايي نرسد هر چي بگي فرياد است89
نا شناس 24 خرداد 1393
واقعا که درست گفتی این ضعف مدیریت و زیاده خواهی است که اسلام را در خطر گذاشته و مسلمانان از آن رنج می برند.
سید 25 خرداد 1393
سلام من یک آموزش وپرورشی هستم خریدن یک خودرو برای ما مثل کابوس شده با یان حقوق کم و اندک و فکر کنم پس از 30سال خدمت پول سنوات و بازنشستگی من به پراید هم نرسه چون پول سنوات ما خیلی خیلی کمتر از ارگان های دیگر است
نا شناس 25 خرداد 1393
علت اينكه دولت يا وزارت صنعت، مجلس ،شوراي رقابت و... از خودرو سازان حمايت مي كند.اين است كه خودرو سازان محترم به اصظلاح حق شنو به صورت تاكرده و اتو كشيده خدمت محترمشان مي دهند تا با حرف هاي قلمبه و سلمبه در رسانه هاي مختلف از آنها حمايت كنند.حالا بيا مواجب يكي از اين افراد عضو سازمان هاي فوق احيانا دير يا خدايي ناكرده قطع شود.بياد ببينيد چه شلم شوربايي به پا مي كنند.كه خدرو ساز محترم را وادار به اين كار بسيار محترمانه و شرعي مي دانند.وبهتر از اينكه بيشتر اين افراد از محصولات داخلي استفاده نمي كنند و اگر هم مي كنند فقط براي تبليغ خودشان سوار خودرو توليد داخل مي شوند.شايد من و تو هم در اين شرايط قرار بگيريم با آن افراد محترم همراه شويم.معلوم نيست كه سرنوشت انسانها چه خواهد شد.فعلا فرزندان اين آقا زاده ها ماشينهاي بالاي پانصد ميليون تومان زير پايشان مي باشد و از رفاهيات جامعه به وفور استفاده مي كنند اعمم از ويلا هاي با زيربناي 2000 متري داراي جكوزي ،استخر و گلف و... و در بهترين مدرسه و دانشگاه بزرگ مي شوند و زندگي مي كنند. ولي فرزندانمان حتي در كمتريت احتياجات زندگي مونده اند.حتي در خريد البسه
قضاوت با شما مردم و رسانه هاي بيدار و واقيعت گرا
صادقی 25 خرداد 1393
واقعاٌ این اقا کارشناس است ، سوال از این آقا این است ، اگر وزن خودرو 800 کیلو باشد ، فقط قیمت فولاد آن دو میلیون تومان است .درحالی که بعضی قطعات خودرو چند ده برابر فولاد است ، از جمله لوازم موتوری ، برقی ،تزئینی و غیره ، البته من هم اعتقاد دارم که هزینه تمام شده قیمت خودرو در ایران به دلیل عدم مدیریت صحیح گران تمام میشود که این شامل خیلی از اقلام مصرفی ما در کشور میشود .
در حسرت خرید ماشین 25 خرداد 1393
به کی میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه می دونن که تولید پراید هزینه ای نداره .
مگر چسبوندن چند تا تیکه حلب روغن 17 کیلویی به هم و نصب چهارتا چرخ فرغون بهش چقدر هزینه داره ؟
البته این مشکل ما مصرف کننده هاست که جنس های بی کیفیت رو با قیمت بالا می خریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.